"Ақмола облысы білім басқармасының Бұланды ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Макинск қаласының "Снежинка" бөбекжайы" мемлекеттік комуналдық қазыналық кәсіпорыны
Государственное коммунальное казенное предприятие "Ясли-сад "Снежинка"города Макинск при отделе образования по Буландынскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Рөлдік ойын сөйлеуді,мектеп жасына дейінгі баланың әлеуметтену шарты ретінде коммуникативті дағдыларды дамыту құралы.

14.04.2021
Мақсаты: балалардың сөйлеуін дамыту үшін пәндік дамытушы ортаны құру бойынша педагогикалық іс-әрекетке жүйелі талдау жүргізу және осы бағыттағы жұмысты жетілдіру жолдарын анықтау.Белгілі болғандай, ойын - бұл мектеп жасына дейінгі балалардың жетекші әрекеті. Балалар үшін әдетте «балалық серігі» деп аталатын ойын өмірдің негізгі мазмұнын құрайды, жетекші іс-әрекет ретінде әрекет етеді және еңбекпен, біліммен және тәрбиемен тығыз байланысты. Ойынға тұлғаның барлық аспектілері қатысады: бала қозғалады, сөйлейді, қабылдайды, ойланады; ойын барысында оның барлық психикалық процестері белсенді жұмыс істейді: ойлау, қиял, есте сақтау, эмоционалды және ерік көріністері күшейеді. Ойын балалардың сөйлеу тілін дамытудағы маңызды құрал ретінде әрекет етеді.Баланың сөйлеу қабілеті мен жеке тұлғаға әсер етуі дәл ойында болады. Сөйлеу мен ойын арасында екі жақты байланыс бар. Бір жағынан сөйлеу дамып, ойында белсенді бола бастайды, екінші жағынан, сөйлеуді дамыту әсерінен ойынның өзі дамиды. Бала өзінің іс-әрекетін сөзбен белгілейді, осы арқылы ол оны түсінеді, ол сөзді іс-әрекетті толықтыру, өз ойы мен сезімін білдіру үшін қолданады.Рөлдік ойын сөйлеу дағдылары мен қабілеттерін дамытуға ықпал етеді. Ойында балалар ойыншықтармен сөйлеседі, жануарлардың дауыстарына, шығарма кейіпкерлеріне, ұшақтың, пойыздың дыбысына еліктейді. Мұның бәрі сөйлеу әрекетін дамытуға мүмкіндік береді: монологтық және диалогтық сөйлеу дағдыларын игеру, сөйлеудің дыбыстық мәдениетін дамыту және сөйлеудің грамматикалық құрылымын қалыптастыру.Баланың сюжеттік-рөлдік ойынының негізгі көзі - оны қоршаған әлем, ересектер мен құрдастарының өмірі мен қызметі. Рөлдік ойынның басты ерекшелігі - ондағы ойдан шығарылған жағдайдың болуы. Қиялдағы жағдай сюжет пен рөлдерден тұрады.Рөл - рөлдік ойынның өзегі. Көбінесе, бала ересек адамның рөлін алады. Ойында рөлдің болуы оның санасында баланың өзін немесе басқа адаммен сәйкестендіріп, оның атынан ойында әрекет ететіндігін білдіреді. Бала белгілі бір заттарды орынды қолданады (аспаз сияқты кешкі ас дайындайды; инъекция жасайды, медбике сияқты), басқа ойыншылармен әр түрлі қатынастарға түседі (қызын мақтайды немесе ұрысады, науқасты тексереді және т.б.). Рөл әрекетте, сөйлеуде, мимикада, пантомимада көрінеді.Сондай-ақ, ойында балалар нақты ұйымдастырушылық қатынастарға түседі (сюжетті келіседі, рөлдерді тағайындайды және т.б.). Сонымен қатар, олардың арасында күрделі рөлдік қатынастар бір уақытта орнатылады (мысалы, анасы мен қызы, капитан мен матрос, дәрігер мен пациент және т.б.).Ойында бала өзінің көзқарасын, идеяларын, дамып жатқан оқиғаға қатынасын бейнелейді. Яғни ойын баланың қоғамда дамуына көмектеседі.Рөлдік ойын - бұл әлеуметтік дағдыларды игеруге арналған тамаша алаң. Ойын көптеген тәрбиелік мәселелерді шешуге көмектеседі: балалар адамдармен байланыс орнатуды үйренеді, сұранысты айтуға болады, олар мәдени мінез-құлық дағдыларын дамытады. Мектеп жасына дейінгі балалардың ойынын оларға бағытталатындай етіп ұйымдастыру керек. бір нәрсе үшін басқа адамдар. Олар өз тәжірибелерімен басқалармен байланыс орнатудың қаншалықты маңызды екеніне сенімді болады.Рөлдік ойын ұйымдастыруға арналған ұсыныстар
1 Мектеп жасына дейінгі балаларда рөлдік ойындарды қалыптастыру бойынша теориялық және практикалық білімді зерттеу.
3. SanPiN талаптарын күнделікті режимде ұстаңыз.
4. Жоспарлау тек рөлдік ойынды ғана емес, алдын-ала жұмысты да көрсетті.5. Пәндік орта белсенді, әр түрлі, шығармашылық рөлдік ойынның даму шарттарына сәйкес келді.
6. Ерлер мен әйелдер рөлдері бар ойындарға арналған атрибуттарды таңдаңыз және жасаңыз.
7. Экскурсия, жұмыстағы әңгімелер көмегімен балалардың өмірінен, жұмысынан, олардың қарым-қатынастарынан алынған балалардың сюжеттік ойындарының мазмұнын байыту.
8. Ата-аналарды балаларды мамандықтармен таныстыруға шақырыңыз, содан кейін осы тақырып бойынша рөлдік ойын ұйымдастыруға ықпал етіңіз.
9. Балаларды әр түрлі рөлдік диалогтар жүргізуге шақырыңыз.11. «Ойнайтын серіктес» және «қызықты ойнауға қабілетті» бірлескен ойынында тәрбиешінің ұстанымын ұстану.
12. Баланы құрдасына бағыттау үшін ойынға бірнеше баланы қатыстырмаңыз.
13. Балаларды тәуелсіз рөлдік ойында әртүрлі ойын идеяларына шақырыңыз.
14. Ойында балаларды бастамашылдыққа, қайырымдылыққа және тәуелсіздікке шақырыңыз.Жаңартылған әдістер мен тәсілдер: ойын формасы сияқты; басшылықпен - бұл жаңа ойынмен танысу, ойын ережелері, мақсат, нәтиже бар. Тәрбиеші жетекшілік етеді. Мұғалім жаңа материалды енгізу арқылы ойынға кіріскенде немесе қосылған кезде құрылымдық ойын, әрекеттер алгоритмін бағыттайды, нәтиже болады. Еркін ойын - бұл тәрбиеші бақылаушы рөлін атқарады, оның нақты анықталмаған шегі болады.
Ақылды мақсат - балаға, оның әлеуетін дамытуға бағытталған ойынның нақты анықталған мақсаты.4 принципі бойынша сюжеттік-рөлдік ойындар құрған дұрыс; шығармашылық, сыншылдық, қарым-қатынас, ұжымдық жұмыс.
Рөлдік ойындар тақырыбын қайдан алуға болады? Ойын балаларға қызықты болу үшін заман ағымына ілесіңіз, нәтиже әкеліңіз. Ол үшін сіз балалардың іс-әрекеттерін бақылауыңыз керек, тәрбиелік оқиғаларды өз жұмысыңызда қолданыңыз және ата-аналарды қатыстырыңыз.Тәрбиешілер кез-келген іс-әрекет сияқты ойын менеджментінің де өзіндік құрылымы бар екенін ұмытпауы керек:
1. Ойынды таңдау. Мұғалім балалардың қызығушылықтарын, олардың сүйікті ойындарын зерттеп, сонымен қатар адамдардың күнделікті өмірін қоршаған әлеуметтік оқиғалар мен құбылыстарды бейнелейтін ойындар тақырыбын қолдануы қажет.2. Ойын жоспары. Мұғалім баланы қызықтыра алатын қызықты мазмұнмен ойынның қанықтылығын максимумға жеткізуге, ойын ұйымдастырудың жоспарланған рөлдері мен құралдарын анықтауға ұмтылуы керек.
3. Балаларды ойын жоспарымен таныстыру және оны бірлесіп пысықтау. Мұғалім әңгімені балаларды мүмкіндігінше ойын жоспарын талқылауға, рөлдік әрекеттердің мазмұнын құруға қатыстыратындай етіп жүргізуі керек.4. Қиялдағы жағдайды құру. Мектеп жасына дейінгі балалар рөлдік ойындарды әрқашан қоршаған заттарды бейнелі мағыналармен сыйлаудан бастайды: орындықтар - пойыз, текшелер - кеме. Балалар неғұрлым кішкентай болса, соғұрлым олар ойын заттарын нақты заттарға жақындатуы керек емес. Ересек балалар ойынды мағынасы жағынан өмірлік маңызы бар заттармен жабдықтауы керек.5. Рөлдерді бөлу. Мұғалім балалардың ойынға деген қажеттіліктерін қанағаттандыруға, яғни барлығына қалаған рөлін ұсынуға, сонымен қатар әр түрлі дәрежедегі белсенділік рөлдерін ойнау ретін орнатуға, баланың позициясын бекітуге мүмкіндік іздеуге ұмтылуы керек. ойын рөлі арқылы команда.
6. Ойынның басталуы. Мұғалімге қызықты ойын жағдайын жасау керек. Ол үшін кейбір әдістемелік тәсілдерді қолдануға болады. Мысалы, балалар тобын спектакль эпизодын сахналауға дайындаңыз; ойын басында басты рөлдерді шығармашылық қиялы дамыған белсенді балалар арасында бөлу.7. Ойын жағдайын сақтау. Рөлдік ойынның кеңейтілген ойынында ойын сюжетін табиғи және табиғи түрде ойнайтын балалардың өздері дамытады. Мұғалім бұған кейбір әдістердің көмегімен көмектеседі: балалармен қарым-қатынас кезінде ол шартты ойын терминологиясын қолданады, балалар ұжымының кез-келген жұмысын ұрып-соғуға тырысады, барлық педагогикалық ықпал ету шаралары (талап, көтермелеу, жазалау) ойын түрінде жүзеге асырылады жол, ойдан шығарылған жағдайды бұзбай.8. Ойынның аяқталуы. Балаларға өткір эмоционалды жағдай туғызатын ойынның аяқталуы және команда өз өмірінде ойын өзімен бірге келген барлық жақсы нәрсені сақтап қалуға деген ұмтылыс жасау үшін мұғалімге қамқорлық жасау керек.
Топтарда сюжеттік-рөлдік орта құру үшін педагогикалық іс-әрекетке жүйелі талдау жүргізе отырып. Келесі тұжырымдарға келуге болады: барлық топтарда рөлдік ойындардың болуы үлкен таңдау емес, біртектілікпен және жаңалықтың болмауымен сипатталады.Рөлдік ойындардың ұсынылған тізімі ойын ортасын әртараптандыруға, осы бағыттағы жұмысты жақсартуға көмектеседі; сөйлеуді, қарым-қатынас дағдыларын дамыту, баланың әлеуметтенуі.
Әуе саяхаты. Әуежай
Туристік агенттік. Астанаға саяхат.
Теледидар. Жаңалықтар шығару
Теремок " фильмінің түсірілімі»
"Шоу" телебағдарламасы бәрінен жақсы»
Банк (бөлімше)
Улыбка " ұялы байланыс салоны»
Здоровячки " Фитнес-клубы»
Каприз " сән үйі»
Газет редакциясы. Мерекелік шығарылым.
Жоғарыда келтірілген ұсыныстарды ескере отырып, рөлдік ойындардың тақырыбын жаңартыңыз және кеңейтіңіз.
Просмотров: 881


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст