"Ақмола облысы білім басқармасының Бұланды ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Макинск қаласының "Снежинка" бөбекжайы" мемлекеттік комуналдық қазыналық кәсіпорыны
Государственное коммунальное казенное предприятие "Ясли-сад "Снежинка"города Макинск при отделе образования по Буландынскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ұялшақ балалар.

21.09.2022
Ұялшақтық - адамдар арасындағы қарым-қатынастағы ең көп таралған және қиын мәселелердің бірі. Ұялшақтық адамдармен қарым-қатынаста және олардың қарым-қатынасында бірқатар елеулі қиындықтар туғызатыны белгілі. Олардың ішінде жаңа адамдармен танысу проблемасы, қарым-қатынас кезіндегі жағымсыз эмоционалдық күйлер, өз пікірін айтудағы қиындықтар, шектен тыс ұстамдылық, өзін-өзі ұқыпсыз көрсету, басқа адамдар алдында қатал болу және т.б.
Бұл ерекшеліктің пайда болуы, адамның басқа да көптеген ішкі психологиялық мәселелері сияқты, балалық шақта жатыр. Бақылаулар көрсеткендей, ұялшақтық көптеген балаларда үш-төрт жаста пайда болады және мектеп жасына дейінгі балалық шақта сақталады. Үш жасында ұялшақ болған балалардың барлығы дерлік жеті жасқа дейін осы қасиетке ие болды. Дегенмен, ұялшақтықтың ауырлығы мектепке дейінгі кезеңде өзгерістерге ұшырайды. Ол ең әлсіз мектепке дейінгі жаста, өмірдің бесінші жылында күрт өседі және жеті жасқа дейін төмендейді.
үш жасында ұялшақ болған балалардың барлығы дерлік жеті жасқа дейін осы қасиетке ие болды. Дегенмен, ұялшақтықтың ауырлығы мектепке дейінгі кезеңде өзгерістерге ұшырайды. Ол ең әлсіз мектепке дейінгі жаста, өмірдің бесінші жылында күрт өседі және жеті жасқа дейін төмендейді. адам өмірін көп жағдайда қиындатып, көлеңке түсіретін тұлға. Сондықтан бұл қасиетті дер кезінде танып, оның шектен тыс дамуын тоқтату өте маңызды.
Ұялшақ балалардың мінез-құлқы әдетте екі қарама-қарсы тенденцияның күресін көрсетеді: бір жағынан бала бейтаныс ересек адамға жақындағысы келеді, оған қарай жылжи бастайды, бірақ жақындаған сайын ол тоқтайды, қайта оралады немесе жаңа адамды айналып өтеді. Бұл мінез-құлық амбивалентті деп аталады.

Жаңа жағдайлармен кездескенде немесе бейтаныс адамдармен қарым-қатынас кезінде бала ұялшақтық, сенімсіздік, шиеленіс, алаңдаушылық немесе қорқыныш сезімін білдіретін эмоционалдық ыңғайсыздықты сезінеді. Бұл балалар кез келген көпшілік алдында сөйлеуден қорқады, тіпті сыныпта таныс мұғалімнің немесе тәрбиешінің сұрақтарына жауап беру қажеттілігі болса да.
Баланың мінез-құлқын бақылай отырып, сіз бұл ерекшеліктерді оңай байқауға болады. Тым жиі кездесетін балаларды, тіпті қауіпсіз жағдайларда да, ұялшақ ретінде жіктеуге болады.
Талдау көрсеткендей, ұялшақ балалар баланың ересек адамның бағалауына жоғары сезімталдығымен ерекшеленеді (шынайы және күтілетін). Ұялшақ балаларда бағалауды қабылдау және күту қабілеті жоғарылайды. Сәттілік оларды шабыттандырады және тыныштандырады, бірақ ең кішкентай ескерту белсенділікті бәсеңдетеді және ұялшақтық пен ұяттың жаңа толқынын тудырады. Бала іс-әрекеттегі сәтсіздікті күтетін жағдайларда өзін ұялшақ ұстайды.
Психикалық даму деңгейі және объективті іс-әрекеттегі табысы бойынша бұл балалар құрбыларынан кем түспейтінін атап өткен жөн. Көбінесе ұялшақ балалар тапсырмаларды орындауда ұялмайтын құрдастарына қарағанда әлдеқайда жақсы. Бірақ сәтсіздікке ұшыраған немесе теріс бағаланған жағдайда олар нәтижеге жетуде табандылық танытпайды. Барлық ұялшақ балалар ересек адамға теріс баға берудің өткір тәжірибесімен сипатталады, бұл көбінесе баланың практикалық іс-әрекетін де, қарым-қатынасын да сал етеді.
Мұндай жағдайда ұялмайтын бала белсенді түрде қатені іздеп, үлкенді қатыстыруға ұмтылса, ұялшақ мектеп жасына дейінгі бала өзінің дәрменсіздігі үшін іштей де, сырттай да кінәсін сезінбей, көзін төмен түсіріп, көмек сұрауға батылы бармайды.

Демек, ұялшақ бала, бір жағынан, басқа адамдарға мейірімділікпен қарайды, олармен араласуға ұмтылады, ал екінші жағынан, өзін және оның қажеттіліктерін көрсетуге батылы бармайды. Мұндай бұзушылықтардың себебі ұялшақ баланың өзіне деген қарым-қатынасының ерекше сипатында жатыр.
Бір жағынан, баланың өзін-өзі бағалауы жоғары, өзін ең жақсы деп санайды, ал екінші жағынан, ол басқа адамдардың, әсіресе бейтаныс адамдардың оң көзқарасына күмәнданады. Сондықтан олармен қарым-қатынаста ұялшақтық барынша айқын көрінеді. Ұялшақ баланың басқа адамдар үшін құндылығының белгісіздігі оның бастамасын тежейді, бірлескен іс-әрекетке және толық қарым-қатынасқа қажетті қажеттіліктерді толығымен қанағаттандыруға мүмкіндік бермейді.
Ұялшақ бала өзінің «менін» тым өткір сезінеді.Оның әрбір әрекеті үнемі басқалардың көзімен бағаланады, оның көзқарасы бойынша, оның жеке басының құндылығына күмән келтіреді. Өзі туралы алаңдаушылықтың жоғарылауы көбінесе бірлескен әрекеттердің де, қарым-қатынастың да мазмұнын жасырады. Тану мен құрмет ол үшін әрқашан басты болып табылады, танымдық және іскерлік қызығушылықтарды жасырады, бұл оның қабілеттерін жүзеге асыруға және басқалармен барабар қарым-қатынасқа кедергі келтіреді.
Жақын адамдармен қарым-қатынаста, ересектердің қарым-қатынасының сипаты балаға түсінікті болса, тұлғалық фактор көлеңкеге түседі, ал бөгде адамдармен қарым-қатынаста ол айқын көрінетін мінез-құлықтың қорғаныш формаларын қоздырады. өзін-өзі тартып алу», кейде немқұрайлылықты қабылдау маскаларында. Өзінің азапты тәжірибесі, адамның осалдығы баланы бұғаттайды, оған өзінің, кейде өте жақсы қабілеттерін көрсетуге, сезімін білдіруге мүмкіндік бермейді.
Просмотров: 552


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст