Текст
Сурет салудағы алғашқы қадамдарды жасай отырып, бала әлемді белсенді түрде зерттейді және өз ойын жеткізуге үйренеді. Сондықтан мектеп жасына дейінгі баланы шығармашылық әрекет арқылы дамыту керек. Бейнелеу өнері сабақтарынан алынған дағдылар нәрестенің болашақта не істейтініне қарамастан пайдалы болады. Зейін, үйлестіру және дамыған қиял - көптеген қызмет салаларында: медицинада, ғылымда, техникалық кәсіптерде табысқа жетудің кілті. Шығармашылық бастамасын дамытып, өнер әлемімен танысқан сәби жарасымды тұлға болып өседі. Сурет салу барысында ойлау, сөйлеу дамиды
Кішкентай суретші не, қалай, не үшін істегенін айтады. Үсінділердің шығармашылық қабілеттері жақсаруда, өйткені қағазда бір нәрсені бейнелеу арқылы нәресте әр уақытта өз әлемін жасайды және бұл ол үшін өте маңызды. Ата-ананың міндеті – жас зерттеушінің шығармашылық арқылы дүниені тануға деген қызығушылығын сақтау.
Жас суретшілер бірте-бірте күрделірек сурет салу әдістерін меңгере бастайды. Олардың суреттері схемалық және түсінікті болады, ал шығармашылық тақырыптары әртүрлі. Бұл кезеңде сюжетті сызу игеріледі. Заттардың құрамына заттардың барлық түрлері қосылады: жаңбыр, күн, бұлт. 4-5 жаста балалар негізгі геометриялық пішіндерді біледі және оларды бейнелей алады, заттардың көлемі мен орналасуы туралы түсініктері бар. Кішкентай адамның суретін сала отырып, бала оның бетін сала бастайды: көздері, қасы, мұрыны, аузы, шашы. Қиялдық ойлау дамиды. Қиялдың шекарасын кеңейту. Қалыптасқан өзіндік және озбырлық.
Өмірдің бесінші жылында баланың зейіні артады, ол 15-20 минут бойы бір сабаққа шоғырлана алады. Бұл сурет салуға қанша уақыт жұмсаған жөн. Содан кейін кішкентай суретшінің жағдайына қараңыз, егер ол ынталы болса және аяқтағысы келмесе, уақытты жарты сағатқа дейін ұзартыңыз. Балаңызбен бірге жаттығыңыз, оған үлгі болыңыз, не істеп жатқаныңыз туралы айтуды ұмытпаңыз. Сурет салу процесін одан да қызықты ету үшін сіз бірге иллюстрациялар үшін күлкілі әңгімелер ойлап таба аласыз немесе тақырып бойынша өлеңдермен шығармашылық сабағын сүйемелдей аласыз.
Балаңызға композициялар құруға және пропорцияларды сақтауға үйретіңіз. Кескіннің реттілігіне назар аударыңыз: алдымен біз жалпы пішінді береміз, содан кейін ғана егжей-тегжейлерге көшеміз. Сондай-ақ 4-5 жаста баланы бір-біріне жақын, әр түрлі ұзындықтағы және қалыңдықтағы сызықтарды салуды үйрету, нәрестенің шетінен асып кетпеуін қадағалау қажет. Кішкентай суретшіні шығармашылыққа, атап айтқанда сурет салуға қызықтыру үшін әртүрлі құралдар мен іс-әрекет түрлерін пайдаланыңыз.
Мысалы, бір күні альбомға түрлі-түсті қарындаштармен сурет салуға болады, ал келесі күні көшеге шығып, тротуарда қарындаштармен жасауға болады. 4 жастан бастап бала гуашь және акварельмен жақсы таныс. Бұл бояулар балалар үшін салыстырмалы түрде қауіпсіз және оңай жуылады. Сабақтар үшін жұмсақ қададан жасалған әртүрлі мөлшердегі щеткаларды, мысалы, пони немесе тиін сатып алған жөн.
Балаға «қиялдың ұшуы» үшін жеткілікті орын қажет, сондықтан А4 парағы өте қолайлы. Бояуларды араластыру үшін бояғышты алдын ала дайындаңыз, сіз бір рет қолданылатын пластик пластинаны пайдалана аласыз. Егер сіз бұрын бұл бояуларды қолданбаған болсаңыз, онда алдымен кішкентай суретші кірді сұйылтпауды, щетканы уақытында шаюды және жоспарланған сызбаның шетінен шықпауды үйренуі керек. Сондықтан екі түспен жұмыс істей бастаңыз, бірте-бірте көбірек түске ауысыңыз.
Егер сіз бұрын бұл бояуларды қолданбаған болсаңыз, онда алдымен кішкентай суретші кірді сұйылтпауды, щетканы уақытында шаюды және жоспарланған сызбаның шетінен шықпауды үйренуі керек. Сондықтан екі түспен жұмыс істей бастаңыз, бірте-бірте көбірек түске ауысыңыз. 4-5 жаста балалар дәстүрлі емес кескін жасау әдістеріне қызығушылық танытады, мысалы, қатты, жартылай құрғақ щеткамен тырнау. Құралды гуашь бояуына батырыңыз, ылғалдандырудың қажеті жоқ. Содан кейін қағазға қылқаламның жеңіл шүмектерімен бояуды бастаңыз. Бұл пушистый немесе тікенді беттің құрылымына еліктеу болып шығады.
Гуашь тек щеткалармен ғана емес, саусақтар мен алақандармен де бояуға болады. Қолыңызды бояуға малып, қағазға із қалдырыңыз және қиялыңызды ашыңыз. Жирафқа гүл сабақтарын немесе дақтарды салыңыз. Сіз өте күлкілі суреттер аласыз. Дәстүрлі емес сурет салу әдістерінің бірі - монотип. Балаңызды қағаз парағын екіге бүктеуге шақырыңыз. Содан кейін бөліктердің бірінде идеяға байланысты кескіннің жартысын немесе тұтасын салу керек. Бірден, бояу жаңа піскен және кептіруге уақыт болмаған кезде, қағазды түзетіп, оны қайтадан жартысына бүктеу керек, бірақ басқа бағытта.
Үлгі парақтың екінші жартысында басылады. Қаласаңыз, алынған кескінді мәліметтермен толықтыра аласыз. Осылайша сіз көбелектер, құстар, жануарлар немесе үлгілер жасай аласыз. Ағаштардың судағы көрінісі де ерекше және әдемі болады. Мұны істеу үшін, басып шығаруды бастамас бұрын, парақтың қажетті жартысын дымқыл жөкемен сәл сүртіңіз. Бұлыңғыр эффект алыңыз.
Қарындаштармен, фломастермен және қарындаштармен сурет салу. Сабақтар кезінде нәресте қарындашты қолында дұрыс ұстағанына сенімді, бірақ оны тым көп қыспау керек, ал екіншісі қағаз парағын ұстайды. Қарындаштардың сапасы маңызды рөл атқарады. Олар жұмсақ және майлы болған кезде сынбауы керек. Палитра неғұрлым бай болса, ол кішкентай суретші үшін соғұрлым қызықты болады. Қарындаштармен сурет сала отырып, бала басу күшін басқаруды үйренеді. Егер сізге егжей-тегжейлі бояу қажет болса - біз сәл қаттырақ басамыз, жеңіл реңк алу үшін қолды сәл босату керек. Баланың суретте бос орындар қалдырмауын және шетінен шықпауын қадағалаңыз.
Қолыңызды парақтан шығармай, суреттің бөлек бөлігін бояған дұрыс. Инсульт суреті баланың симметрия, ырғақ және тепе-теңдік сезімін дамытуға көмектеседі. Бұл техника нысандардың пішініне назар аударуға мүмкіндік береді. Сурет салу барысында ойлау, сөйлеу дамиды. Кішкентай суретші не, қалай, не үшін істегенін айтады. Баланың шығармашылық қабілеттері жақсарады, өйткені қағазда бір нәрсені бейнелеу арқылы бала әр уақытта өз әлемін жасайды және бұл ол үшін өте маңызды.
Жас суретшілер бірте-бірте күрделірек сурет салу әдістерін меңгере бастайды. Олардың суреттері схемалық және түсінікті болады, ал шығармашылық тақырыптары әртүрлі. Бұл кезеңде сюжетті сызу игеріледі. Заттардың құрамына заттардың барлық түрлері қосылады: жаңбыр, күн, бұлт. 4-5 жаста балалар негізгі геометриялық пішіндерді біледі және оларды бейнелей алады, заттардың көлемі мен орналасуы туралы түсініктері бар.
Кішкентай адамның суретін сала отырып, бала оның бетін сала бастайды: көздері, қасы, мұрыны, аузы, шашы. Қиялдық ойлау дамиды. Қиялдың шекарасын кеңейту. Қалыптасқан өзіндік және озбырлық. Өмірдің бесінші жылында баланың зейіні артады, ол 15-20 минут бойы бір сабаққа шоғырлана алады. Міне, сурет салуға қанша уақыт бөлген жөн
Өмірдің бесінші жылында баланың зейіні артады, ол 15-20 минут бойы бір сабаққа шоғырлана алады. Бұл сурет салуға қанша уақыт жұмсаған жөн. Содан кейін кішкентай суретшінің жағдайына қараңыз, егер ол ынталы болса және аяқтағысы келмесе, уақытты жарты сағатқа дейін көбейтіңіз. Балаңызбен бірге жаттығыңыз, оған үлгі болыңыз, не істеп жатқаныңыз туралы айтуды ұмытпаңыз
Сурет салу процесін одан да қызықты ету үшін сіз бірге иллюстрациялар үшін күлкілі әңгімелер ойлап таба аласыз немесе тақырып бойынша өлеңдермен шығармашылық сабағын сүйемелдей аласыз. Балаңызға композициялар құруға және пропорцияларды сақтауға үйретіңіз. Кескіннің реттілігіне назар аударыңыз: алдымен біз жалпы пішінді береміз, содан кейін ғана егжей-тегжейлерге көшеміз. Сондай-ақ 4-5 жастан бастап баланы бір-біріне жақын әр түрлі ұзындықтағы және қалыңдықтағы сызықтар салуды үйрету, нәрестенің шетінен асып кетпеуін қадағалау қажет.
Кішкентай суретшіні шығармашылыққа, атап айтқанда сурет салуға қызықтыру үшін әртүрлі құралдар мен әрекет формаларын пайдаланыңыз. Мысалы, бір күні альбомға түрлі-түсті қарындаштармен сурет салуға болады, ал келесі күні көшеге шығып, тротуарда қарындаштармен жасауға болады. 4-5 жастағы балалар үшін монотонды сабақтар тез жалықтырады, сондықтан оқу опцияларын мезгіл-мезгіл өзгертіңіз. 4-5 жаста балаларды дәстүрлі емес кескін жасау әдістері қызықтырады, мысалы, қатты, жартылай құрғақ щеткамен тырнау.
Құралды гуашь бояуына батырыңыз, ылғалдандырудың қажеті жоқ. Содан кейін қағазға қылқаламның жеңіл шүмектерімен бояуды бастаңыз. Бұл пушистый немесе тікенді беттің құрылымына еліктеу болып шығады
Гуашь тек щеткалармен ғана емес, саусақтар мен алақандармен де бояуға болады. Қолыңызды бояуға малып, қағазға із қалдырыңыз және қиялыңызды ашыңыз. Жирафқа гүл сабақтарын немесе дақтарды салыңыз. Сіз өте күлкілі суреттер аласыз.
Дәстүрлі емес сурет салу әдістерінің бірі - монотип. Мұның мәні неде? Балаңызды қағаз парағын екіге бүктеуге шақырыңыз. Содан кейін бөліктердің бірінде идеяға байланысты кескіннің жартысын немесе тұтасын салу керек. Бірден, бояу жаңа піскен және кептіруге уақыт болмаған кезде, қағазды түзетіп, оны қайтадан жартысына бүктеу керек, бірақ басқа бағытта. Үлгі парақтың екінші жартысында басылады. Қаласаңыз, алынған кескінді мәліметтермен толықтыра аласыз.
Осылайша сіз көбелектер, құстар, жануарлар немесе үлгілер жасай аласыз. Ағаштардың судағы көрінісі де ерекше және әдемі болады. Мұны істеу үшін, басып шығаруды бастамас бұрын, парақтың қажетті жартысын дымқыл жөкемен сәл сүртіңіз. Бұлыңғыр эффект алыңыз.
Қарындаштармен, фломастермен және қарындаштармен сурет салу. Сабақ барысында баланың қолында қарындашты дұрыс, сенімді, бірақ тым көп қыспағанына, ал екіншісі қағаз парағын ұстайтынына көз жеткізіңіз. Қарындаштардың сапасы маңызды рөл атқарады. Олар жұмсақ және майлы болған кезде сынбауы керек. Палитра неғұрлым бай болса, ол кішкентай суретші үшін соғұрлым қызықты болады.
Қарындаштармен сурет сала отырып, бала басу күшін басқаруды үйренеді. Егер сізге егжей-тегжейлі бояу қажет болса - біз сәл қаттырақ басамыз, жеңіл реңк алу үшін қолды сәл босату керек. Баланың суретте бос орындар қалдырмауын және шетінен шықпауын қадағалаңыз. Қолыңызды парақтан шығармай, суреттің бөлек бөлігін бояған дұрыс. Инсульт суреті баланың симметрия, ырғақ және тепе-теңдік сезімін дамытуға көмектеседі.
Бұл техника нысандардың пішініне назар аударуға мүмкіндік береді. Балауыз қарындаштар да сурет салуға тамаша құрал болады. Олар жарқын және үлкен бөлшектерді бояуға оңай. Фломастерлерге келетін болсақ, сарапшылар оларды ұсынбайды, өйткені. олар түстерді араластыра алмайды, ал нәресте басу күшін бақылаудың қажеті жоқ. Дегенмен, балалар оларды жарықтығы үшін өте жақсы көреді.
Сурет сабағының тиімділігі көп жағдайда баланың қызығушылығына байланысты, сондықтан сабақтарға эмоционалды компонентті енгізу маңызды. Баламен көбірек араласыңыз, оған еркіндік беріңіз. Сабақты дұрыс өткізсеңіз, сурет салудан көп пайда алуға болады. Ең бастысы, оны асыра алмау және жас суретшіні шығармашылыққа деген құштарлығынан тайдырмау. Тәрбиеші Бугреева Н.Ф.