"Ақмола облысы білім басқармасының Бұланды ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Макинск қаласының "Снежинка" бөбекжайы" мемлекеттік комуналдық қазыналық кәсіпорыны
Государственное коммунальное казенное предприятие "Ясли-сад "Снежинка"города Макинск при отделе образования по Буландынскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Педагогтар мен ата-аналарға арналған психологтың кеңесі "Баланы қалай мақтауға болады?"

08.12.2022

Мақтаудың болмауы баланың барлық жағымды әрекеттерін құнсыздандырады және бұл олардың орындауын тоқтатады

 Бұл жағдайда баланың ата-анасының назарының жетіспеушілігін өтеуге тырысатын жаман мінез-құлық пайда болады. Баланы дұрыс ынталандыру бойынша ұсыныстар

 

  • 1. Бағалаудың орнына ауызша ынталандырудың екінші нұсқасын қолдану-мақұлдау. Мақұлдау баланың жеке басын (жақсы немесе жаман) бағаламайды, бірақ оның іс-әрекетіне немесе жетістігіне деген көзқарасын білдіреді. Яғни, баланың жетістіктеріне немесе дұрыс мінез-құлқына ең жақсы жауап-бұл жай ғана өз сезімдерін білдіру. Ол үшін сөйлемді "Сен" орнына "Мен" немесе "Мен"есімдігінен бастау жеткілікті. Оның орнына: "сіз рифманы өте жақсы айттыңыз" – "маған рифма айтқаныңыз өте ұнады", "Сен жарайсың, не істедің" айналады: "Мен сенің осылай істегеніңе өте қуаныштымын" немесе "Мен сен сияқты көмекшім болғанына өте қуаныштымын!»
  •  2. Сізге ерекше назар аударатын кейбір бөлшектерді бөлектеңіз.
  • 3. Сіз баланы тек өзіңізбен салыстыра аласыз. "Бүгін сенің Ойыншықтарыңды кешегіден тезірек алып тастағаныңа өте қуаныштымын", "Сіз дәл қазір суретті боядыңыз, мен контурдың артына шықпадым, маған өте ұнады!»
  • 4. Кез-келген дағдыларды ынталандырудан бастаңыз. Сіз балаңызға кез-келген жаңа дағдыны үйреткіңіз келеді: өз бетіңізше киіну, ойыншықтарды алып тастау, өркешсіз отыру, батыл болу? Ынталандырудан бастаңыз! Қалай жасау керектігін көрсетіп, бірге жасауға тырыстыңыз, бірақ нәтиже бермеді ме? Әлі де жетістік ретінде атап өтуге болатын кішкентай нәрсені табыңыз. Қалағаныңызға жету үшін ең кішкентай әрекеттерді атап өтіңіз. "Мен бүгін кітаптарды орнына қою керек екенін есіңе алғаныңа өте қуаныштымын!"Бұл өзіне деген сенімнің ұсынысы болсын, содан кейін ол міндетті түрде ақталады.
  •  5. Әрбір талаптарды көтеруді мақтаудан бастаңыз. Сіздің балаңыз қасықпен шебер жұмыс істеп жатыр ма? Сіз оны шанышқыны қолдануға үйретуді шештіңіз бе? Кез-келген салада нәрестеге қойылатын талаптарды арттырмас бұрын, алдымен осы жетістіктерді ескеріңіз

6. Жабық мақұлдауды қолданыңыз. "Бұл түймені жеңе алмаймын, шыршаға көмектесіңіз","шыршаны қалай жақсартуға кеңес беріңіз". Баладан көмек немесе кеңес сұраңыз-бұл кішкентайға өзін тыңдайтын және пікірі маңызды отбасы мүшесі ретінде сезінуге мүмкіндік береді. Рас, бұл техниканы кейінірек, орта есеппен бес жылдан кейін қолдануға болады. Ұлынан "нағыз ер адамды"тәрбиелегісі келетін аналар.

 7. Мақұлдау үшін күніне екі сәт табыңыз. Нәресте күнін күлімсіреу, құшақтау, сүйісу, нәзік көзқарас пен сөзден бастау өте маңызды. Бұл оның энергиясы және ұзақ күн бойы тамақтандыруы. Баланы түнгі қараңғылыққа мейірімді жанасусыз және сөзсіз жібермеңіз. Ия, әрине, жаңа ынталандыру стилін қалпына келтіру үшін уақыт, тілек, күш және өзін-өзі бақылау қажет. Автоматты реакцияларды өзгерту өте қиын. Сондықтан жаңа рельстерге ауысуға уақыт беріңіз. Кәдімгі мақтау ернінен бес рет жұлып алынды, тек бір рет жаңа жолмен мақтауға қол жеткізілді ме? Ал, керемет! Ең бастысы, сіз әлі де аласыз Бір қызығы, бөтен адамдарды мадақтау бала үшін тек жанама мағынаға ие. Өте кішкентай балалар үшін тек ана мен әкенің бағалауы маңызды. Бірақ бала неғұрлым үлкен болса, ол үшін сырттан келген адамдардың пікірі соғұрлым маңызды болады. Бұл кішкентай адамға қоршаған әлеммен қалыпты қарым-қатынас жасайтындығын растау ретінде қызмет етеді. Баланы әрдайым бірдей әрекеттер үшін мадақтау керек. Сонымен қатар, екі ата-ана да жүйелілікті көрсетуі керек. Соңғы рет мақтаған нәрсе үшін кем дегенде бір рет ұрысқан жөн — және "мінез-құлық рефлексі" бекітілмейді. Бұл өте маңызды, өйткені ересектердің баланың бір әрекетіне реакциясы көбінесе олардың көңіл-күйіне байланысты. Балаларға тұрақтылық қажет. Олар өздерін қалай ұстау керектігін нақты білуі керек. Мақтау мен жаза — бір монетаның екі жағы. Екеуі де қалыпты болуы керек... Немесе жоқ. Мақтау әлі де көп болуы керек. Сіздің балаңызға оның ең әдемі емес, ең ақылды емес екенін айтатын адамдар, өкінішке орай, өмірде жеткілікті болады. Ата-аналар Сіздің балаңызға оның ең әдемі емес, ең ақылды емес екенін айтатын адамдар, өкінішке орай, өмірде жеткілікті болады. Ата-аналар-бұл ерекшелік. Олар балаға өзіне және болашақ күнге деген сенімділікті арттыруы керек. Әрине, әр түрлі балаларды әр түрлі жолмен мадақтаған дұрыс. Өзіне сенімді сангвиникке көп мақтау қажет емес. Бірақ ұялшақ меланхолик қажет. Көп нәрсе баланың жеке басына, тіпті оның денсаулық жағдайына байланысты. Мадақтау кейде балаларға дәрі ретінде әсер етеді. Бірақ дәрігерлер: "бәрі уланып, бәрі дәрі-дәрмек бар. Олардың екеуін де тек доза жасайды". Бұл мақтауға да қатысты! Көріп отырғаныңыздай, балаға мақұлдау білдіру мүмкіндіктерінің ауқымы өте кең және, әрине, стандартты бағалау пайымдауларына дейін азаяды. Бұл ересектер "жақсы", "жақсы", "өте жақсы"сөздерінен мүлдем бас тартуы керек дегенді білдіре ме? Әрине, жоқ. Баланың іс-әрекеті сізді жарқын, жағымды эмоцияларға бөлейтін сәттерде өзіңізді ұстау дұрыс болмас еді.

 

Просмотров: 450


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст