Баланың өмірінің барлық кезеңдерінде қол қимылдары маңызды рөл атқарады.
Баланың ұсақ моторикасының даму дәрежесі оның болашақ сапасы үшін ең маңыздыларын анықтайды: сөйлеу қабілеті, зейін, кеңістіктегі үйлестіру, шоғырлану және қиял. Бұл қабілеттерге жауап беретін ми орталықтары саусақтармен және олардың жүйке ұштарымен тікелей байланысты. Сондықтан баланың кішкентай саусақтары қатысатын жаттығулар мен әрекеттер оның психикалық және психикалық дамуы үшін өте маңызды. Ұсақ моторика, сенсорлық, қимылдарды үйлестіру-ерте мектеп жасына дейінгі кезеңдегі негізгі ұғымдар.
Ұсақ моторика-бұл қол мен көздің ұсақ бұлшықеттерінің Үйлестірілген жұмысына байланысты қозғалыс әрекеті. Ғалымдар балалардың қолында шеберлік неғұрлым көп болса, қолдың қозғалысы соғұрлым әр түрлі болады, жүйке жүйесінің қызметі соғұрлым жақсы болады. Бұл қолдың дамуы мектеп жасына дейінгі баланың сөйлеуі мен ойлауының дамуымен тығыз байланысты екенін білдіреді.
Кішкентай моториканы дамытуды ерте жастан бастау керек.
Мысалы, белгілі бір ретпен белгілі бір қимылдарды орындау қажет әр түрлі саусақ ойындары арқылы; қаламға алуға ыңғайсыз ұсақ заттармен ойындар ;бірдеңе алу немесе шығару, қысу-босату, құю - құю, құю - құю, тесіктерге итеру және т. б. қажет Ойындар; қолдың ұсақ моторикасын физикалық жаттығулар да дамытады (бұл спорт кешенінде, баспалдақта және т.б.). Мұндай жаттығулар баланың алақандары мен саусақтарын нығайтады, бұлшықеттерді дамытады.
Қолдың ұсақ моторикасын дамытудың тиімді формаларының бірі-бейнелеу қызметі.
Сурет салу ерекше рөл атқарады. Балалар пішіні, ұстау тәсілі және іс-әрекеті жағынан мектепте жазылатын қаламға жақын құралдармен сурет салады. Балалардың суреттерінен ұсақ моториканың қалай дамитынын, әр жас кезеңінде қандай деңгейге жететінін байқауға болады. Әрине, сурет салуды, модельдеуді, аппликацияны игере отырып, бала жазуды үйренбейді. Бірақ өнімді іс-әрекеттің барлық түрлері баланың қолын шебер, оңай және еркін басқаратын құралға айналдырады, қолдың қозғалысын визуалды бақылауды дамытады. Қол-көз байланысын қалыптастыруға көмектеседі. Мұның бәрі оған мектепте жақсы көмекші болады.
Ерте жаста ұсақ моториканы дамыту мәселесі өте өзекті, өйткені бұл сенсомоториканы дамытуға ықпал етеді - көз бен қолдың жұмысындағы үйлесімділік, қимылдарды үйлестіруді жақсарту, икемділік, іс-әрекеттерді орындаудағы дәлдік, саусақтардың ұсақ моторикасын түзету.
Мектепке дейінгі жастағы баланың бейнелеу қызметі-бұл ерекше балалар іс-әрекетінің табиғи түрлерінің бірі. Оны басқару барысында тәрбиелік және білім беру сипатындағы көптеген мәселелерді шешуге мүмкіндік ашылады.
Балалардың ұсақ моторикасын дамыту мәселесі мектепке дейінгі балалық шақтың барлық жас кезеңдерінде өзекті. Мұны мұғалімдер, психологтар және мектепке дейінгі білім беру саласындағы басқа мамандар бірнеше рет атап көрсетеді.
Сурет салу барысында балалар пайымдауды, қорытынды жасауды үйренеді. Олардың сөздік қоры байытылған.
Бейнелеу материалымен жұмыс жасай отырып, сәтті түс комбинацияларын тауып, суреттегі заттарды біле отырып, балалар қанағат алады, жағымды эмоциялар пайда болады, қиял жұмысы күшейеді.
Көрнекі әрекеттің арқасында визуалды-моторлық үйлестіру дамиды, қол функциялары дамиды, қолдар мен саусақтардың ұсақ моторикасы жақсарады.
Дәстүрлі емес сурет салу-дәстүрге негізделмеген бейнелеу өнері. Дәстүрлі емес тәсілдермен сурет салу, балаларды таң қалдыратын және таң қалдыратын қызықты, таң қалдыратын әрекет.
Ерекше материалдар мен ерекше әдістер балаларды қызықтырады, өйткені мұнда "мүмкін емес" сөзі жоқ, сіз қалағаныңызша және қалағаныңызша сурет сала аласыз, тіпті сіз өзіңіздің ерекше техникаңызды ойлап таба аласыз. Балалар ұмытылмас, жағымды эмоцияларды сезінеді, ал эмоциялардан мыналарды бағалауға болады-
баланың құрылымы, оны не қуантады, оны не ренжітеді.
Бұл сурет салудың дәстүрлі емес әдістері, олар жайбарақаттық, ашықтық атмосферасын тудырады, бастаманың, Тәуелсіздіктің дамуына ықпал етеді, балалардың іс - әрекетіне эмоционалды-жағымды көзқарас тудырады. Көрнекі әрекеттің нәтижесі жаман немесе жақсы болмауы мүмкін, әр баланың жұмысы жеке және ерекше.
Дәстүрлі емес сурет салу әдістерін қолдану жүйесі келесі құрылымға ие.
"Тактильді сурет салу":" Саусақпен сурет салу " бала гуашьқа саусағын түсіріп, нүктелерді, дақтарды қағазға жағады. Әр саусаққа әр түрлі түсті бояу жиналады. Жұмыстан кейін саусақтар майлықпен сүртіледі, содан кейін гуашь оңай жуылады.
"Алақанмен сурет салу": бала алақанды гуашьқа (бүкіл щеткаға) батырады немесе оны щеткамен бояйды және қағазға басып шығарады. Әр түрлі түстермен боялған оң және сол қолдар. Жұмыстан кейін қолдар майлықтармен сүртіледі, содан кейін гуашь оңай жуылады.
"Нүктелік сурет": бала саусағын гуашьқа батырып, оны ақ қағазға перпендикуляр етіп қойып, бейнелей бастайды.
Қосымша экспрессивтілік құралдарын қолдану
"Трафаретті басып шығару": бала мөрді немесе көбік тампонын бояуы бар мөртабан жастығына басып, трафарет арқылы қағазға әсер етеді. Түсті өзгерту үшін басқаларын алыңыз тампон және трафарет.
"Түтікшелі дақ": бала пластикалық қасықпен бояуды алады, оны параққа құйып, кішкене дақ (тамшы) жасайды. Содан кейін дақ түтіктен шығады, сондықтан оның ұшы даққа да, қағазға да тимейді. Қажет болса, процедура қайталанады. Жетіспейтін бөлшектер аяқталады.
"Мыжылған қағаздың ізі": бала мыжылған қағазды бояумен мөртабан жастығына басып, қағазға әсер етеді. Басқа түсті алу үшін табақша да, мыжылған қағаз да өзгереді.
"Жапырақ іздері": бала ағаш жапырағын түрлі түсті бояулармен жабады, содан кейін басып шығару үшін оны боялған жағымен қағазға жағады. Әр жолы жаңа жапырақ алынады. Жапырақтардағы жапырақшаларды щеткамен бояуға болады.
"Көбік суреттері": біз көбіктен әр түрлі кішкентай геометриялық фигуралар жасаймыз, содан кейін оларды таяқшаға немесе қарындашқа жұқа сыммен бекітеміз (қайралмаған). Құрал дайын. Енді оны бояуға батырып, қызыл үшбұрыштар, сары шеңберлер, жасыл квадраттар салу үшін штамптау әдісін қолдануға болады (мақтадан айырмашылығы барлық көбік жақсы жуылады).
Бұл әдістердің әрқайсысы кішкентай ойын. Оларды қолдану балаларға өздерін еркін, батыл, стихиялы сезінуге, қиялын дамытуға, өз ойын білдіруге толық еркіндік беруге мүмкіндік береді.
Саусақ ойындары мен жаттығуларын, Дидактикалық ойындарды, дәстүрлі емес материалдарды, техниканы және жеке сараланған тәсілді қолдану қолдың ұсақ моторикасын дамытуға ықпал етеді.