Ата-аналар балалары бірдеңе бөліспейтін жағдайда оларды не алаңдататыны туралы ойлануы керек. Оларға басқалардың олар туралы не ойлайтыны ұнамайды ма, әлде олар баланың мінез-құлқына алаңдай ма? Жауап көрінгендей анық емес. Бала «ашкөз» болғанда (ересектердің көзқарасы бойынша), көптеген аналар баласын көндіруге, мәжбүрлеуге, оны бөлісуге мәжбүрлеуге тырысады. Кейде тіпті ата-анасы «ашкөз» адамның көлігін немесе күрегін күштеп тартып алып, басқа балаға береді.
Жақын ересек адамның мұндай әрекеті баланы терең жаралауы мүмкін - ол үшін бұл сатқындықпен бірдей соққы. Бала анасының неге басқа адамның жағын алғанын түсінбейді.
Баладан ойыншықты алып, оған жаман үлгі көрсетесіз: кім күшті болса, сол дұрыс. Сендірудің де жомарттыққа ықпалы шамалы. «Әдетте сендіру жазаға қарсы. Шын мәнінде, олар жаза ретінде аз көмектеседі. Жасына байланысты сендіруді түсінбейтін баланы көндірудің мәні неде?»
Ата-аналар не істей алады? Бір сәттік нәтижеге қол жеткізу емес, бала бойына ортақ пайдалануға деген құштарлықты тәрбиелеу үшін не істеу керек?
Сенім негізін қалау
Балаға кішкентай кезінен бастап оның ойыншықтары тек өзіне тиесілі екенін және ол ойыншықтарды өз қалауы бойынша иеліктен шығаруға құқылы екенін айту керек. Ал егер ол оны біреумен бөліскісі келмесе, оны ешкімге беруге міндетті емес. Ана мен нәресте арасындағы мұндай әңгіме сенімді қарым-қатынас орнатуға көмектеседі және балаға өзіне сенімділік береді: ол енді өз бетінше шешім қабылдай алады.
Қарым-қатынас ережелері туралы айту.
Балаға басқа адамдардың да онымен бірдей құқықтары бар екенін үнемі түсіндіріп отыру қажет. Ал егер бір сәтте ол басқа біреудің ойыншығымен ойнағысы келсе, рұқсат сұрауға тура келеді. Осылайша, бала ерте жаста сыпайылық ережелері мен мінез-құлық мәдениеті туралы алғашқы түсініктерді алады.
Балаңызды оның өтінішіне реакциясы басқаша болуы мүмкін екеніне дайындаңыз. Егер нәресте сұраса және бас тартса, ол, әрине, ренжіді. Бұл жағдайда анасы баласын тыныштандырып, жұбатқаны дұрыс. Бірақ басқа баланы көндірмеңіз және ойыншықпен бөлісіңіз, өйткені ол да өз мүлкін өзі басқарады.
Кемшіліктерді жойма, ізгілікті арттыр
Ұсыныс педагогикада әсер етудің тиімді әдісі болып саналады. Тіпті байқамай, біз бұл әдісті әр қадам сайын қолданамыз.
Егер сіз оның ашкөз екеніне сендірсеңіз, ол дәл осылай сезінеді. Жомарт деп ұсынсаң, жомарт болып кетеді.
Рас, ұсыныс тек сөз емес екенін есте ұстаған жөн. Бұл ата-ананың жеке үлгісі, өйткені бала әрқашан үлкендердің мінез-құлқын көшіреді.
Тағы бір маңызды әдіс - бала жақсы болған жағдайда мадақтау. Нәресте мейірімділік пен жомарттық танытпаған жағдайларға ілінбеңіз. Бірақ ол жарты жолда кездесіп, басқа адаммен бөліскенде, әрқашан тойлауға тұрарлық.
Ата-аналарға арналған лай хакки
Егер сіз басқа балаға баратын болсаңыз, оны иесімен айырбастау үшін үйден бірнеше ойыншық алыңыз.
Егер сізге балалары бар қонақтар келсе, балаңызбен оның «қазынасының» қайсысын бөлісуге ниеті жоқ екенін алдын ала талқылаңыз және оларды жасырыңыз.
Егер бірнеше бала қонаққа келсе, алдын ала сурет дәптерлерін, түрлі-түсті қағаздар жинақтарын, қайшыларды, қарындаштарды дайындауға болады. Бұл жағдайда барлығы үшін бәрі бірдей болады және ешқандай дау болмайды.
Барлығы бірдей ойыншықпен ойнағысы келгенде, кезек орнатыңыз және әр балаға ойнауға бірдей уақыт беріңіз. Ол үшін таймерді пайдалануға болады.